Pertanyaan Error setelah menggunakan Framaroot

Pertanyaan Error setelah menggunakan Framaroot -Kenapa Pada Saat Menggunakan Framaroot Muncul Error? - Menjawab satu soalan yang tersesat ke blog ini tentang serba-serbi rooting memakai Framaroot, sebelum ini pernah saya ulas bagaimana langkah yang paling mudah rooting Android hanya dengan satu kali klik dan tanpa menggunakan PC.



Yang menjadi pertanyaan yakni mengapa rooting menggunakan Framaroot tidak selalu berhasil, bahkan terkadang muncul error yang tidak jelas maksudnya? Ada yang tahu?


Mari kita ulas sedikit sahaja. Pertanyaan Error setelah menggunakan Framaroot



Apakah Framaroot boleh bekerja di semua Android?

Baik, jika device anda sesuai / compatible seperti yang sudah disenaraikan di senarai compatibility Framaroot jawapannya bergantung dengan versi firmware yang ada di telefon pintar anda. Biasanya versi firmware terbaru (termasuk firmware yang membawa update major alias versi Android baru) boleh menjejaskan fungsi Framaroot. Apabila telefon anda tidak ada di senarai tersebut, cuba saja. Kalau gak sesuai gak ada yang berubah kok.


Mengapa Framaroot tidak dapat melakukan rooting lagi selepas saya melakukan update firmware?

Alasannya kerana Framaroot memanfaatkan kelemahan keselamatan system yang terdapat pada Android anda untuk melakukan rooting, jika selepas melakukan update firmware itu Framaroot tidak boleh bekerja / muncul error tandanya Framaroot sudah tidak sanggup meng-exploit telefon pintar anda kerana celah yang tadinya ada kini telah ditutup oleh pembaharuan tersebut .


Framaroot selalu crash tiap kali salah satu exploit di pilih?

Menurut kenyataan dari Framaroot, mungkin ini merupakan sebuah bug yang sudah diketahui namun belum kunjung ada tindakan. Anda tidak perlu bimbang bila pertama kali membuka Framaroot kemudian memilih salah satu exploit (misal Gandalf) lalu seketika itu juga Framaroot not responding, force close, crash atau keluar sendiri. Cuba ulangi langkah tersebut untuk yang kedua kalinya. Kemungkinan berjaya.


Framaroot Error # 1, Error # 2, Error # 3, Error # 4, Error # 5, Error # 6, Error # 7, Error # 8, Error # 9, Error # 10?

Jika anda melakukan rooting Android dengan Framaroot kemudian muncul mesej Error # 1 dan seterusnya hingga ke-9 artinya tidak ada celah / vulnerable di telefon pintar anda. Hal itu boleh saja kerana faktor system, kernel nya atau yang lain. Artinya lagi, telefon pintar anda kemungkinan tidak sesuai menggunakan Framaroot. Namun jika anda mendapati Error # 10, disyorkan menggunakan Framaroot v1.5.3.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Pertanyaan Error setelah menggunakan Framaroot"

Posting Komentar