Cara Mudah kirim File lewat WhatsApp Android

Cara Mudah kirim File lewat WhatsApp Android -Yay! Akhirnya WhatsApp boleh dipakai untuk hantar dokumen!

Bertahun-tahun sejak diperkenalkan, aplikasi berbual multi platform WhatsApp Messenger yang hampir dua tahun ini telah dibeli oleh Facebook kini boleh digunakan untuk menghantar dan menerima dokumen seperti PDF melalui chat.

Jangan lupa untuk mampir juga di Cara mudah membuat video slow motion di android

Ciri-ciri ini boleh didapati bagi anda yang sudah melakukan update ke WhatsApp Messenger versi terkini (2.12.498+). Tidak hanya itu, ada beberapa pembaharuan lain juga yang diberikan seperti kumpulan emoji-emoji baru (emoji LGBT (bapak-anak-bapak dan ibu-anak-ibu) yang kontroversi itu) dan sandaran chat atau media via Google Drive.

Cara Mudah kirim File lewat WhatsApp Android


Sebetulnya sangat disayangkan pihak WhatsApp baru mengeluarkan update ini sekarang. Sebagai aplikasi berbual dengan pengguna terbanyak di Android, ciri-ciri untuk mengirim fail harusnya sudah ada sejak sekian lama sebelum BBM rasmi di penghijrahan ke Android atau sebelum Telegram hadir yang saat ini merupakan saingan terberat WhatsApp Messenger dengan berbagai keunggulan yang lebih banyak.


Pengguna boleh saling berkirim fail dokumen antar sesama user atau group. Untuk melakukannya, semak langkah-langkah berikut ini.


Cara Menghantar Fail Dokumen Melalui WhatsApp Android

    Sebelum memulakan, pastikan anda sudah melakukan update WhatsApp Messenger versi terkini. Pastikan juga orang yang anda tuju juga sudah melakukan update. Pergi ke Google Play Store, tekan butang opsyen kemudian klik My apps & games, update WhatsApp Messenger
    Jalankan WhatsApp Messenger
    Pergi ke salah satu percakapan / perbualan yang ingin anda hantarkan fail
    Tekan butang pilihan di sebelah kanan atas
    Pilih Document untuk menghantar fail (sayangnya saat ini hanya file PDF yang support)
    Pilih fail yang ingin anda hantar
    Tekan butang Send

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Cara Mudah kirim File lewat WhatsApp Android"

Posting Komentar