Spesifikasi lengkap Xiaomi Redmi 3

Spesifikasi lengkap Xiaomi Redmi 3 -Sudah sejak lima hari yang lalu diperkenalkan dan di keluaran sehari selepas, meski telefon pintar Suksesor dari Redmi 2 ini belum mendarat di Indonesia namun hampir setiap saat Xiaomi Redmi 3 dibicarakan di kalangan penggila Android.

Belum ada kabar terbaru soal pada bila-bila telefon bimbit terbaru Xiaomi tersebut datang di tanah air. Berita terakhir yang keluar dari pihak penjual malah mereka memperkenalkan telefon bimbit baru varian Redmi Note 3 yang dibekalkan dengan dapur pacu Snapdragon 650.

Tentunya jika telefon bimbit gahar nan murah ini benar-benar datang di Indonesia, dapat dipastikan pemilik Xiaomi dalam kelasnya dan pengguna Android murah jenama lain seperti Asus ZenFone bakalan rame-rame boyongan pindah ke Redmi 3. Gila aja telefon pintar lima inci dengan pemproses octa-core keluaran Snapdragon versi 616 dibekalkan dengan RAM 2GB dan bateri sekuat POWERBANK (4100 mAh) dihargai seratus enam dollar alias satu juta lima ratus ribu kurang sedikit. Belum lagi kameranya yang ciamik dengan aperture F2.0 13MP disisi belakang dan 5MP di bahagian depan.

Body nya yang diperbuat dari bahan metal sangat sesuai bagi anda yang suka lempar-lempar hape sekadar untuk menghentam tikus atau menampar teman wanita yang curang. Memory internal nya 16GB cukup lapang berbanding Android setingkatnya. Secara keseluruhan, Xiaomi Redmi 3 sangatlah jauh dengan siri sebelumnya bermula dari saiz sehingga prestasi, dan yang pasti tidak ada posel Android ramah dikantong yang jeroannya segendeng Redmi 3.

Di negara nya sendiri (China). jualan Xiaomi Redmi 3 adalah terhad. Banyak peminat telefon pintar ini yang tidak kebagian jatah disana. Alasannya belum dapat dipastikan, yang jelas pihak Xiaomi akan melaunching telefon bimbit tersebut di kawasan Asia hingga Brazil juga secepatnya. Adakah mereka kekurangan bahan mentah?

Selamat bagi India yang selalu di anak-emaskan oleh Xiaomi.
Spesifikasi Xiaomi Redmi 3 secara garis besar: Skrin 5 inci HD, resolusi 1280x720 piksel Prosesor octa-core 64 bit Snapdragon 616 RAM 2GB Memory dalaman 16GB Pengembangan micro sdcard 128GB Bateri 4100 mAh Kamera belakang 13 megapixel Kamera depan 5 megapiksel Dual-SIM OS MIUI 7

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Spesifikasi lengkap Xiaomi Redmi 3"

Posting Komentar